نکات مهم در چیدمان اثاثیه منزل در خودرو باربری

نکات مهم در چیدمان اثاثیه منزل در خودرو باربری


چیدمان درست وسایل در خودروهای باربری یکی از مهم ترین بخش های اسباب کشی ایمن می باشد در این مطلب نکات مهم در چیدمان اثاثیه منزل در خودرو باربری را بیان می کنیم.

روش های مختلفی  برای چیدمان اثاثیه وجود دارد که می توانید فضای ذخیره سازی خود را در قسمت پشت خودروهای باربری به حداکثر برسانید. با چیدمان درست می توانید در هزینه های خود برای گرفتن ماشین های اضافی هنگام اسباب کشی صرفه جویی کنید.

با داشتن دانش کافی در مورد چیدمان درست وسایل هنگام اسباب کشی  می توانید یک جابجایی ایمن را برای خود فراهم کنید. با بکار گیری شیوه های درست چیدن اسباب و اثاثیه کار بارگیری اثاثیه و خالی کردن وسایل در مقصد در کمترین زمان انجام می شود.

ابتدا بزرگترین و سنگین ترین وسایل را بارگیری کنید

برای شروع بارگیری ماشین های باربری ابتدا از بزرگترین و سنگین ترین موارد شروع کنید. که شامل تشک ، تختخواب ، میز ، صندلی ، یخچال ، لباسشویی و مبلمان است که قصد دارید جابجا کنید. با توجه به وزن و اندازه این وسایل ، آن ها باید در قسمت پشت خودروی باربری قرار گیرند تا به دیگر وسایل آسیب نرسانند. حتماً وسایل سنگین تری را نیز به قسمت جلوی کامیون  یعنی در نزدیکی کابینی که راننده در آن قرار دارد، قرار دهید.

وسایل مبلمان بزرگ وقتی که به صورت افقی در داخل کامیون قرار می گیرند ، فضای زیادی را اشغال می کنند. برای صرفه جویی در فضای کامیون خود ، در صورت امکان قطعاتی که امکان جداسازی آن ها وجود دارد را از هم جدا کنید و تمام مبلمان را در حالت عمودی قرار دهید. اگر نمی توانید مبلمان بزرگ را جدا کنید ، سعی کنید کارتن های کوچک تر و سایر وسایل را در زیر پایه ها یا بالای مبلمان قرار دهید تا از آسیب دیدن اجسام کوچک تر جلوگیری کنید.

پیشنهاد می کنیم برای محافظت از تختخواب و صندلی های بدون محافظ از پتوها یا پلاستیک حباب دار استفاده کنید. این امر از آسیب دیدن وسایل بزرگ شما جلوگیری می کند.

باربری و اتوبار همسفر بار تهران
باربری و اتوبار همسفر بار تهران

وسایل سبک تر را در آخر بارگیری کنید

اگر بسته بندی وسایل سنگین خود را در کامیون تمام کردید. اکنون زمان آن رسیده است که بارگیری اشیاء متوسط ​​و سبک را شروع کنید که شامل جعبه های کوچک تر ، لوازم آشپزخانه و وسایل برقی است. تابلوها، آینه ها و تلویزیون ها باید قبل از بارگیری در کامیون به درستی بسته بندی شوند.

 چند نکته دیگر را باید به خاطر داشته باشید هنگام بارگیری وسایل سبک تر در کامیون مانند تشک و پتوها آن ها را در کیسه های محافظ خود قرار دهید و وسایل آشپزخانه را در جعبه های اصلی خود بچینید. همچنین ممکن است بخواهید اسناد مهم را به طور جداگانه بسته بندی کنید. هنگام بارگیری وسایل سبک تر در کامیون اسباب کشی ، حتما آن ها را در بالای مبلمان و وسایل قرار دهید ، نه زیر وسایل تا آسیبی به آن ها وارد نشود. در آخر ، حتما ملزومات روزانه مانند  کیف و مدارک خود را در یک مکان با دسترسی آسان در کامیون بسته بندی کنید.

وزن را به طور مساوی توزیع کنید

یکی از مهم ترین نکات هنگام چیدمان اثاثیه در خودروی باربری ، توزیع وزن به طور مساوی در کل قسمت پشتی کامیون می باشد. توزیع وزنه به طور مساوی در کل کامیون باعث می شود بارگذاری و تخلیه آن آسان تر شود. همچنین کنترل ماشین در هنگام رانندگی در جاده بسیار ساده تر خواهد بود.

برای سلامتی خود هنگام رانندگی و همچنین ایمنی کامیون ، حتماً وسایل سنگین را به طور مساوی در کل کامیون توزیع کنید تا همه چیز متعادل شود. به خصوص اگر در مسیری طولانی حرکت می کنید ، این مسئله بسار حائز اهمیت می باشد.

 برای اینکه مطمین شوید که وزن به طور مساوی توزیع شده است ، اطمینان حاصل کنید که وسایل سنگین تر و با حجم زیاد در قسمت پشتی قرار گرفته است و جعبه های بسته بندی شدی دیگر در کنار آن ها قرار گرفته باشند. جعبه های سبک تر را بر روی جعبه های سنگین قرار دهید تا از خطر ریزش  و سقوط در امان باشند. حتما وسایل سنگین تر را در قسمت پایین بارگیری کنید ، سپس وسایل سبک تر را در قسمت بالا قرار دهید و محکم بودن هر جعبه را در هنگام بارگیری در نظر بگیرید.  

همه وسایل را با طناب های مخصوص ایمن کنید

هنگامی که وسایل خود را بسته بندی می کنید ، مطمئن شوید که همه وسایل با طناب های مخصوص ایمن هستند. این امر از جابجایی و پرتاب اثاثیه شما در هنگام انتقال به خانه جدید جلوگیری می کند. توصیه می کنیم هر بار یک بخش از کامیون رابا طناب های محکم ببندید. به عنوان مثال ، هنگامی که وسایل سنگین خود را بارگیری می کنید ، آن ها را در جای خود ببندید. سپس وسایل اندازه متوسط را در جای خود بر روی موارد سنگین تر جای دهید. کلیه جعبه های بسته بندی باید به کمک طناب ایمن شوند به طوری که در طول سفر در جاده ، آن ها را در جای خود نگه دارند.

اگر همه این موارد کمی دلهره آور به نظر می رسد ، یک شرکت باربری برای انجام این کار را در نظر بگیرید. شما برای داشتن یک اسباب کشی ایمن و بدون دردسر می توانید از باربری همسفربار کمک بگیرید تا با کمک پرسنل ماهر و ماشین های مجهز آن ها یک اسباب کشی راحت و بدون خطر و آسیب دیدگی وسایل داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *